woensdag 22 april 2015

LIVE...food
Door mijn selectieve geheugenverlies tijdens het boodschappen had ik een klein overschot aan uien. Wat zeg ik klein?! 3 zakken uien lagen daar in mijn keuken. Ik had in anderhalve week steeds gedacht: 'Ohja, ik moet nog uien kopen'. NOT! Mens, wat moet je met al die uien? Geen idee...Maar na het alternatief van wegrottende uien voor te stellen, kwam ik met een plan. Ik ga kijken of ze geblend als soep ook goed smaken. En gelukkig! Het was een heus succes. Toen ben ik in dezelfde week weer naar de winkel gegaan om uien te kopen :), ik kreeg er geen genoeg van. De kassa dame zal ook wel gedacht hebben....

Wat heb je nodig voor 4 maaltijdsoepjes:

  • 1 netje uien, gesneden in grove stukken
  • teentje knoflook
  • kippenbouillonblokje
  • verse gember, klein blokje van 1 cm
  • 1 eetlepel kerriepoeder
  • 5 druppeltjes tabasco
  • peper en zout naar smaak


Als garnering

  • Feta
  • basilicum
  • peterselie
  • geroosterde cashewnoten ( andere nootjes kan ook, gaat om de bite)

 Gooi de uien, gember en de knoflook samen in een pan met het bouillonblokje. Laat de pan vollopen met water totdat de uien net nog boven water staan. Bak ondertussen voor een minuutje de nootjes (vergeet niet ze steeds door elkaar de schudden). Kook de uien 20 -25 minuten. Prik even in de uien, als ze uit elkaar vallen is het goed. Blend het geheel tot een moes. Voeg eventueel nog wat water toe. Het moet iets vloeibaarder zijn doen bijvoorbeeld appelmoes. Nu kan je na smaak nog wat tabasco, zout en peper erbij doen. Ojja, en vergeet de kerriepoeder niet! Dat geeft de soep een exotisch tintje :). Even garneren met knapperige, frisse en smeuïge spulletjes....KLAAR!

Mocht je je afvragen hoe dit smaakt...Ik zou het vergelijken met een pompoensoep. Alleen veel makkelijker, want voor mij is het altijd een gevecht de harde schil van de pompoen af te halen :)

Smakelijk eten! Met een stokbroodje erbij vult dit als een volwaardige maaltijd....Jammie :D Xx Devereaux




Geen opmerkingen:

Een reactie posten