maandag 25 februari 2013

LIVE...
Li-mo-na-duh!! Een tijd geleden was ik in Amsterdam en heb ik geluncht in een biologisch zaakje. Mijn bezoek aan deze 'puur natuur' lunchroom was geheel per ongeluk! Ik zou sneller een kebabzaak in rennen, zo snel dat er niet eens de tijd is om te bedenken of het gezond is. Maar nu, helemaal overvallen van de onbekende menukaart, had ik een salade besteld met kikkererwten en een BIOLOGISCHE limonade. En...het beviel mij heel goed! Vooral de limonade ging naar binnen als een cocktail :).
Tijdens elke slurp heb ik proberen te ontdekken wat erin zat..hier het resultaat! 
Wat heb je nodig?
  • 4 citroenen
  • Een paar takjes munt
  • Suiker na smaak
  • Water
4 citroenen zijn voldoende om 1 liter tot 1,5 liter aan limonade te maken. Pers de citroenen en snij daarna in partjes (vergeet ze niet eerst te wassen!). Schenk de sap in een kan en voeg er minstens 3 afgestreken eetlepels suiker aan toe. Dan 1/3 hoeveelheid water tegenover de citroensap erbij. Roer, roer, roer..de citroen partjes erbij (we zijn er bijna!). Pak een glas en gooi wat ijsblokjes en munt erin en schenken maar! Zelf vind ik een rietje nog even wat feestelijker en makkelijker drinken. Je kunt de limonade zonder munt een dag of 2 bewaren. Slurpse! Xx Devereaux
Ps: Als je gezicht scheef trekt na de eerste slok, kan je het beste nog even wat water/suiker toevoegen ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten